אסטרטגיית תוכן

היום אני רוצה לדבר איתכם על משהו ממש חשוב שנקרא – אסטרטגיית תוכן.

אני יודע, זה נשמע כמו מונח מפוצץ כזה, אבל תאמינו לי, ברגע שתופסים את העניין – זה יכול לשנות את חוקי המשחק.

אז מה זה בכלל אסטרטגיית תוכן? זה כמו תוכנית עבודה לכל מה שקשור לתוכן שלכם בדיגיטל.

זה נותן מענה לשאלות כמו: מה אנחנו רוצים להגיד? למי? ואיפה?

ממש כמו GPS כזה שמנווט אותנו בנתיבי התוכן ודואג שנגיע ליעד בשלום.

אבל למה זה כל כך קריטי? תחשבו על זה רגע, כמה פעמים נתקלתם באתר או עמוד עסקי שהרגיש כאילו הוא מדבר בחמישים קולות שונים?

פוסט אחד על מבצע, השני על חופשה באיביזה והשלישי סתם ציטוט השראה מהאינטרנט. אין קשר ואין הגיון, אבל הכי חשוב שאין ערך אמיתי לגולש.

עכשיו תארו לעצמכם אתר או פרופיל שכל פוסט בו מרגיש כמו חלק מפאזל אחד גדול, כזה שיש בו נושא מרכזי עם מסרים עקביים, והכל מוביל למטרה ברורה – בין אם זה לחנך או לשכנע ואפילו למכור, ככה בונים אמון ומעורבות אמיתית עם קהל.

אז איך מתחילים לבנות אסטרטגיית תוכן? קודם כל חושבים על המטרה המרכזית, מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות התוכן שלנו, למכור יותר מוצרים? לבנות תדמית של מומחים או רק למשוך לקוחות חדשים?

אז קודם כל מגדירים יעד ברור, כי זה מה שישמש אותנו כמצפן בהמשך הדרך.

הצעד השני זה להבין לעומק את הקהל שלנו, מי הם האנשים שאנחנו פונים אליהם? מה מעניין אותם? מה מטריד אותם? מה הם צריכים ורוצים? ככל שנכיר אותם טוב יותר ככה נוכל ליצור תוכן שפוגע בול. מכאן זה כבר די פשוט, כי מה שנשאר זה לבחור כמה נושאים מרכזיים עם מטרות לקהל שלנו.

לאט לאט מתחילים לייצר סביבם תוכן שיוסיף ערך אמיתי כזה שנותן טיפים שימושיים או אפילו סיפורים מעוררי השראה וגם כמה בדיחות כדי לשבור את הקרח. אבל המטרה המרכזית שזה יהיה רלוונטי וייתן לגולשים משהו ששווה

להישאר בשבילו. כמובן שכל הזמן אנחנו מודדים לומדים ומשתפרים.

אבל לא פחות חשוב לבדוק איזה תכנים עובדים הכי טוב ואיזה לא, רק ככה אנחנו מתאימים את האסטרטגיה בהתאם. בסוף אסטרטגיית תוכן זה לא משהו שבונים פעם אחת וזהו, זה תהליך מתמשך של התפתחות ולמידה.

אני יודע שדיברנו על זה הרבה וזה לגמרי בסדר אם הראש קצת מסתחרר עכשיו. רק אל תשכחו שגם את רומא לא בנו ביום אחד וככה בידיוק גם אסטרטגיית תוכן. אם תיקחו את זה צעד אחר צעד בקצב שלכם, אני מבטיח שתתחילו לראות תוצאות. אז מה אתם אומרים? מוכנים להפשיל שרוולים ולהתחיל ליצור אסטרטגיית תוכן מנצחת? אם תזדקקו לעזרה או עצה, אתם יודעים איפה למצוא אותי. אני כאן תמיד לעזור בכל דרך שרק אוכל, פשוט תאמינו בעצמכם ותתמידו – זה בטוח יקרה.